It’s a wrap!!!
Soowie zegg… dat was toch ff een raceweekend zeg!!
Wát een fantastisch mooie dagen waren dat!! Wij als organisatie van de SIM zijn super blij, trots en voldaan!
Onze grote dank aan iedereen die heeft deelgenomen, maar nog nét iets trotser op alle vrijwilligers die hebben geholpen!!
Vrijdag ochtend begon het circus met de eerste transport rit naar de manege, daarna vollop inkopen doen voor de catering (Tamara en Jarno moesten wél genoeg te doen hebben natuurlijk😅!)… daarna weer bussen en auto’s volladen om ons klaar te maken voor de opbouw om 17.00 uur!
Om 17.00 uur was de manege bijna vrij, nog even de laatste 2 paarden uit de bak, en daarna vlogen we met 13 man er in!!
In een mum van tijd werden de hooibalen neergezet, werden de bulten gegraven met de loader van Gert, de slangen/buizen op zijn plaats gelegd, de aankleding opgetuigd, alles klaar en gereed gezet… in maar liefst 5 uur tijd stond alles helemaal gereed!!
Wij als organisatoren zijn daar enorm trots op, dat we met een groepje vrijwilligers neer kunnen zetten voor alle 166 deelnemers!
Zaterdag ochtend gingen de paarden van stal, en zodra dat gebeurd was, kon iedereen zijn spullen in gereedheid brengen.
De 1:10 rijders renden met vol enthousiasme de hal in, accu’s laden, en alles in gereedheid brengen… om 09.30 gingen we los met een strak wedstrijd schema! Dit was even wennen, maar hulde voor iedereen om jullie medewerking hier in!! Het hing zoo soepel dat we zelfs in liepen op het schema!! Rijden, auto klaar zetten, marshalling, en terug naar de pits… dit ging écht top!
De wedstrijden waren ook superrr vettt… maar ook echt serieus!! Wát waten er mooie battles te zien! In de 2WD was het een vol rijdersveld, met alle gemodificeerde auto’s speciaal voor deze omstandigheden probeerde iedereen het maximale er uit te halen. Welke banden?! Welke setup!? De grens op zoeken, en maar zoeken naar de ideale lijn die bijna elke heat compleet veranderde! Bij de 4WD was het veld wat kleiner, en hierin werd ook vollop gestreden, net zoals bij de Shortcourse waar het soms wat “pittig” was maar uiteindelijk iedereen zijn plek wel had gevonden 😉!
Met de Trucks zou je zeggen dat alles makkelijker is door de grotere wielen, maar niets bleek minder waar… hier moest men ook weer hard aan de bak om het verschil te kunnen maken. Uiteindelijk gingen de Vintage boys trachten te laten zien hoe “men” het vroeger deed… de manege races komen namelijk al uit de jaren 90 en de auto’s met rear motor lijken nog steeds perfect geschikt voor dit type ondergrond! We zagen zelfs een oude RC10 uit 1993 strijden tussen de moderne 2WD’s en lag zelfs een hele tijd aan kop in de A-finale!! 🤩👌🏼
Uiteindelijk zagen we heeeel veel tevreden gezichten, er werd vollop gekletst, gejoeld bij de spannende battles en flink gegeten van de burgers, worsten en snert!!
Na de flitsende prijsuitreiking ging iedereen voldaan naar huis, en werd de baan direct weer in gereedheid gebracht voor de volgende 1:8 dag!
Zondag kwam het circus wederom als een kettingreactie op gang!! In no-tike stond iedereen klaar, te popelen, om aan de bak te gaan!
Voor deze 1:8 dag hadden we een ramvol rijders veld!! Man man man wat werd er gestreden… 6 heats Buggy, en 2 heats Truggy! Van de A tot de F… iedereen ging voor de winst om zo’n mooie SIM plaquette te behalen! Door de dag heen werd het terrein zwaarder en zwaarder.. de jumps bleven redelijk in tact, en het wasbord was de absolute dealbreaker… pak je een risico, en neem je de winst, of speel je op zeker?!? In het begin van de dag zag je mensen zoeken naar alle lijnen, en op het einde werd geduld meestal met goud beloond! We zijn ook erg verrast dat de verschillen tussen de top in elke heat erg dicht bij elkaar lagen. De positie wisselingen waren soms niet bij te houden!! Prachtig om dat allemaal te mogen zien en ervaren!!
De grote boys van de Truggy’s was dan ook weer enorm spectaculair om te zien.. wát een kannonnen zijn dát zeg! Voor de rijders soms wat lastig om goed positie te nemen of te houden, maar het genot droop er dan wel van af! Chapeau voor deze kanonniers!
Ook deze dag sloten we natuurlijk af met een mooie prijzen ceremonie op de hooibalen!
Wij waren enorm verrast door alle hulp van iedereen… in 1 uur tijd was 80% van alle spullen al zo goed al opgeruimd!! Met een paar man hebben we nog even de laatste details afgerond, spullen weer ingeladen, en alle vrijwilligers zijn om 19.30 uur naar huis gegaan om even goed tot rust te kunnen komen.
Maandag… tja, als je ergens veel materiaal naar toe sjouwt, moet er ook veel weer terug😅! Deze ochtend hebben we nog even met een paar man wat spullen heen en weer gereden, de manege schoon opgeleverd, en nog even warmpjes van een kartonnen-koker vuurtje genoten met een bakkie pleur, en een punt gezet achter “Het SIM Weekend”…. Tevree…
Op zondag waren er ook nog 2 fotografen aanwezig van de fotoclub van Richard Simons. Ze hebben hun best gedaan om mooie foto’s te maken van de auto’s! Voor hen bleek het lastig te zijn om met minder licht goede foto’s te maken… maarr… wij denken dat ze super gelukt zijn!!
Achteraf kunnen we zeggen dat we als organisatie gewoon mega trots zijn, en dat we wederom véél geleerd hebben! Alle punten van aandacht en feedback die we ontvangen hebben zijn genoteerd voor de volgende editie. We doen dingen goed, en er zijn zaken die nóg beter kunnen… samen met jullie allemaal kunnen we voor onze hobby een mooi event laten blijven bestaan zolang het allemaal lukt. Er zijn veel factoren, maar we zijn er zeker van dat we volgend jaar weer he-le-maal klaar staan voor, en mét jullie!!
Groeten, MAC De Kempen en MACH-One!
De volgende SIM editie is op 20 en 21 December 2025
Houdt goed in de gaten wanneer onderstaande inschrijfformulieren live gaan !
Het inschrijfformulier voor de 1/10 op myrcm: 1/10 dag (20-12-2025)
Het inschrijfformulier voor de 1/8 op myrcm: 1/8 dag (21-12-2025)
Uitslagen 1/10 dag verreden op 21 december 2024:
Uitslagen 1/8 dag verreden op 22 december 2024:
Soowie zegg… dat was toch ff een raceweekend zeg!!
Wát een fantastisch mooie dagen waren dat!! Wij als organisatie van de SIM zijn super blij, trots en voldaan!
Onze grote dank aan iedereen die heeft deelgenomen, maar nog nét iets trotser op alle vrijwilligers die hebben geholpen!!
Vrijdag ochtend begon het circus met de eerste transport rit naar de manege, daarna vollop inkopen doen voor de catering (Tamara en Jarno moesten wél genoeg te doen hebben natuurlijk😅!)… daarna weer bussen en auto’s volladen om ons klaar te maken voor de opbouw om 17.00 uur!
Om 17.00 uur was de manege bijna vrij, nog even de laatste 2 paarden uit de bak, en daarna vlogen we met 13 man er in!!
In een mum van tijd werden de hooibalen neergezet, werden de bulten gegraven met de loader van Gert, de slangen/buizen op zijn plaats gelegd, de aankleding opgetuigd, alles klaar en gereed gezet… in maar liefst 5 uur tijd stond alles helemaal gereed!!
Wij als organisatoren zijn daar enorm trots op, dat we met een groepje vrijwilligers neer kunnen zetten voor alle 166 deelnemers!
Zaterdag ochtend gingen de paarden van stal, en zodra dat gebeurd was, kon iedereen zijn spullen in gereedheid brengen.
De 1:10 rijders renden met vol enthousiasme de hal in, accu’s laden, en alles in gereedheid brengen… om 09.30 gingen we los met een strak wedstrijd schema! Dit was even wennen, maar hulde voor iedereen om jullie medewerking hier in!! Het hing zoo soepel dat we zelfs in liepen op het schema!! Rijden, auto klaar zetten, marshalling, en terug naar de pits… dit ging écht top!
De wedstrijden waren ook superrr vettt… maar ook echt serieus!! Wát waten er mooie battles te zien! In de 2WD was het een vol rijdersveld, met alle gemodificeerde auto’s speciaal voor deze omstandigheden probeerde iedereen het maximale er uit te halen. Welke banden?! Welke setup!? De grens op zoeken, en maar zoeken naar de ideale lijn die bijna elke heat compleet veranderde! Bij de 4WD was het veld wat kleiner, en hierin werd ook vollop gestreden, net zoals bij de Shortcourse waar het soms wat “pittig” was maar uiteindelijk iedereen zijn plek wel had gevonden 😉!
Met de Trucks zou je zeggen dat alles makkelijker is door de grotere wielen, maar niets bleek minder waar… hier moest men ook weer hard aan de bak om het verschil te kunnen maken. Uiteindelijk gingen de Vintage boys trachten te laten zien hoe “men” het vroeger deed… de manege races komen namelijk al uit de jaren 90 en de auto’s met rear motor lijken nog steeds perfect geschikt voor dit type ondergrond! We zagen zelfs een oude RC10 uit 1993 strijden tussen de moderne 2WD’s en lag zelfs een hele tijd aan kop in de A-finale!! 🤩👌🏼
Uiteindelijk zagen we heeeel veel tevreden gezichten, er werd vollop gekletst, gejoeld bij de spannende battles en flink gegeten van de burgers, worsten en snert!!
Na de flitsende prijsuitreiking ging iedereen voldaan naar huis, en werd de baan direct weer in gereedheid gebracht voor de volgende 1:8 dag!
Zondag kwam het circus wederom als een kettingreactie op gang!! In no-tike stond iedereen klaar, te popelen, om aan de bak te gaan!
Voor deze 1:8 dag hadden we een ramvol rijders veld!! Man man man wat werd er gestreden… 6 heats Buggy, en 2 heats Truggy! Van de A tot de F… iedereen ging voor de winst om zo’n mooie SIM plaquette te behalen! Door de dag heen werd het terrein zwaarder en zwaarder.. de jumps bleven redelijk in tact, en het wasbord was de absolute dealbreaker… pak je een risico, en neem je de winst, of speel je op zeker?!? In het begin van de dag zag je mensen zoeken naar alle lijnen, en op het einde werd geduld meestal met goud beloond! We zijn ook erg verrast dat de verschillen tussen de top in elke heat erg dicht bij elkaar lagen. De positie wisselingen waren soms niet bij te houden!! Prachtig om dat allemaal te mogen zien en ervaren!!
De grote boys van de Truggy’s was dan ook weer enorm spectaculair om te zien.. wát een kannonnen zijn dát zeg! Voor de rijders soms wat lastig om goed positie te nemen of te houden, maar het genot droop er dan wel van af! Chapeau voor deze kanonniers!
Ook deze dag sloten we natuurlijk af met een mooie prijzen ceremonie op de hooibalen!
Wij waren enorm verrast door alle hulp van iedereen… in 1 uur tijd was 80% van alle spullen al zo goed al opgeruimd!! Met een paar man hebben we nog even de laatste details afgerond, spullen weer ingeladen, en alle vrijwilligers zijn om 19.30 uur naar huis gegaan om even goed tot rust te kunnen komen.
Maandag… tja, als je ergens veel materiaal naar toe sjouwt, moet er ook veel weer terug😅! Deze ochtend hebben we nog even met een paar man wat spullen heen en weer gereden, de manege schoon opgeleverd, en nog even warmpjes van een kartonnen-koker vuurtje genoten met een bakkie pleur, en een punt gezet achter “Het SIM Weekend”…. Tevree…
Op zondag waren er ook nog 2 fotografen aanwezig van de fotoclub van Richard Simons. Ze hebben hun best gedaan om mooie foto’s te maken van de auto’s! Voor hen bleek het lastig te zijn om met minder licht goede foto’s te maken… maarr… wij denken dat ze super gelukt zijn!!
Achteraf kunnen we zeggen dat we als organisatie gewoon mega trots zijn, en dat we wederom véél geleerd hebben! Alle punten van aandacht en feedback die we ontvangen hebben zijn genoteerd voor de volgende editie. We doen dingen goed, en er zijn zaken die nóg beter kunnen… samen met jullie allemaal kunnen we voor onze hobby een mooi event laten blijven bestaan zolang het allemaal lukt. Er zijn veel factoren, maar we zijn er zeker van dat we volgend jaar weer he-le-maal klaar staan voor, en mét jullie!!
Groeten, MAC De Kempen en MACH-One!
De volgende SIM editie is op 20 en 21 December 2025
Houdt goed in de gaten wanneer onderstaande inschrijfformulieren live gaan !
Het inschrijfformulier voor de 1/10 op myrcm: 1/10 dag (20-12-2025)
Het inschrijfformulier voor de 1/8 op myrcm: 1/8 dag (21-12-2025)
Uitslagen 1/10 dag verreden op 21 december 2024:
1:10 2WD A finale 1.Wesley van Helmond 2.Bruno Heremans 3.Arjan van de Graaf |
![]() |
1:10 2WD B finale 1. Ari Suijlekom 2. Jim Schatsbergen 3. Roy van Avezaath |
![]() |
1:10 2WD C Finale 1. Jeroen Quirijns 2. Senne van de Velden 3 Jay Nuylen |
![]() |
1:10 2WD D finale 1. Kurt Debacquer 2. Pedro Janse 3. Thijmen Vroegop |
![]() |
1:10 4wd A finale 1. Rik Haemers 2. Johan Teeuwen 3. Jack van Mulken |
![]() |
1:10 Shortcourse A finale 1. Jules Schrijen 2. Laurens van der Vleuten 3. Leonard Giesbers |
![]() |
1:10 Truck A finale 1. Laurens Sips 2. Eric Clerix 3. Senne van de Velden |
![]() |
1:10 Vintage A finale 1. Tom van Drunen 2. Dirk Simons 3. Erik-Jan Mol |
![]() |
Uitslagen 1/8 dag verreden op 22 december 2024:
1:8 Buggy A finale 1.Wesley van Helmond 2.Colin Meijer 3.Ferry Fernee |
![]() |
1:8 Buggy B finale 1. Rens Teeuwen 2. Jordy Velder 3. Nick Visser |
![]() |
1:8 Buggy C Finale 1. Thomas Wich 2. Ingmar Boots 3. Erik Wadners |
![]() |
1:8 Buggy D finale 1. Eric Clerix 2. Hans Konings 3. Max Florisson |
![]() |
1:8 Buggy E finale 1. Marco Stallmann 2. Ronald Eekhuis 3. Laurens van der Vleuten |
![]() |
1:8 Buggy F finale 1. Paul Neijndorff 2. Lorenzo De Joode 3. Michel Van Veldhuijsen |
![]() |
1:8 Truggy A finale 1. Colin Meijer 2. Sander van Hout 3. Sander van Es |
![]() |
1:8 Truggy B finale 1. Jeroen Verstraten 2. Peter Haenen 3. Martin Habets |
![]() |